"अपन भाषाक अखवार " मिथिला आवाज " पढवाक लेल क्लिक करू www.mithilaawaz.org E mail - sonumaithil@gmail.com Mobile-9709069099 & amp; 8010844191

Monday, January 16, 2012

मिथिला के विकास के बिना बिहार के विकास संभव नहीं :-नितीश कुमार

मधुबनी में सेवा यात्रा के प्रथम दिन मुख्यमंत्री नितीश कुमार बेनीपंट्टी के शिवनगर में विधान परिषद के सभापति पं. ताराकांत झा के प्रयास स बनल भुवनेश्वरी गया दत्त प्राथमिक स्वास्थ्य केन्द्र के उद्घाटन फीता काटी क केलिनी। उद्घाटन समारोह के संबोधित करैत मुख्यमंत्री कहलैनी कि दोसर हरित क्रांति के श्रेय आब बिहार के भेटत। ओ कहलैनी कि यहां की एतय के धरती, आवोहवा काफी बढ़िया अछि। ओ कहलैनी की आखिर कृषि के कियक नै प्राथमिकता देल जाय। पैदावार बढ़ावा आ कृषि क्षेत्र के विकसित करै के लेल सरकार कृषि रोड मैप आ कृषि कैबिनेट के गठन सेहो केलक अछि। बिहार के कतेको किसान कृषि क्षेत्र में उत्कृष्ट कार्य क आई कृतिमान स्थापित केला हे जकर चर्चा सर्वत्र भा रहल अछि। ओ स्वास्थ्य के क्षेत्र में भेल आमूलचूल परिवर्तन के बात सेहो अपन संबोधन में कहलैनी। ओ कहलैनी कि शिवनगर के इ अस्पताल अहि क्षेत्र के लेल काफी लाभदायी साबित होयत। संगही अहि अस्पताल के और सुसज्जित आ बेहतर बनाबाई के लेल सरकार हर संभव मदद करत। मुख्यमंत्री ने कहलैनी कि मिथिला में मछली आ मखाना उत्पादन के असीम संभावनाएं अछि ओकरा और विकसित करै के प्रयास कायल जा रहल अछि। मधुबनी पेंटिंग के चर्चा करैत ओ कहलैनी कि मधुबनी पेंटिंग के अंतरराष्ट्रीय बाजार प्रतिस्थापित करै के लेल सरकार प्रयास करै में जुटी गेल अछि। ओ अपन संबोधन में सड़क, बिजली, शिक्षा, स्वास्थ्य सहित कतेको विभाग के चर्चा केलैनी आ ओहिमे सरकार द्वारा कायल जा रहल प्रयास स सेहो लोग सब के अवगत करेलैनी। मुख्यमंत्री कहलैनी कि मिथिला विभूति के धरती अछि। आ मिथिला के विकास के बिना बिहार के विकास संभव नहीं अछि। स्वास्थ्य मंत्री अश्वनी चौबे के अध्यक्षता में आयोजित अहि उद्घाटन समारोह के पं. ताराकांत झा, जल संसाधन मंत्री विजय कुमार चौधरी, ग्रामीण कार्य मंत्री डॉ. भीम सिंह, ग्रामीण विकास मंत्री नीतीश मिश्र आदि सेहो संबोधित केलैनी।

2 comments:

Anonymous said...

gooood

Anonymous said...

मिथिला की संस्कृति के संरक्षण की जरूरत Mar 28, 12:10 am


कलुआही (मधुबनी)। मिथिला की संस्कृति पर हो रहे चौतरफा हमला रोकने में विद्यापति पर्व समारोह सक्षम है। मिथिला के सांस्कृति जागरण के लिए सबसे उपयुक्त स्थल सौराठ की सभा गाछी है। ये बातें शनिवार की रात सौराठ में दो दिवसीय विद्यापति स्मृति पर्व समरोह में बतौर मुख्य अतिथि बेनीपट्टी के विधायक बिनोद नारायण झा ने कहीं। मिथिला की संस्कृति के संरक्षण पर जोर देते हुए श्री झा ने भारत भवन की तरह ही मिथिला भवन की आवश्यकता जतायी, जहां सम्पूर्ण मिथिला का दर्शन किया जा सके। इसके लिए उन्होंने सौराठ को उपयुक्त जगह बताते हुए भवन निर्माण के लिए स्थानीय लोगों से जमीन उपलब्ध कराने की आग्रह किया। विधायक श्री झा ने बताया एवं इसके गौरव एवं महत्ता को पुन: स्थापित करने के लिए मैथिल जनों में जागृति उत्पन्न करने के लिए एक सामूहिक भागरथी प्रयास के रूप में विद्यापति पर्व समारोह के लिए सौराठ में आयोजन पर बल दिया।
काव्य रसधार में गोता लगाते रहे श्रोता
कलुआही, संवाद सूत्र : विद्यापति पर्व समारोह के प्रथम दिन की रात में कवियों के हास्य व्यंग की रसधार में रात भर श्रोता डुबकी लगाते रहे। नवोदित कवि राजशेखर की कविता जय इलेक्शन ने खूब वाहवाही बटोरी। गोपी रमण, राम सेवक ठाकुर आदि कवियों के कविता पाठ से श्रोता भाव विभोर हो गये।